Star Trading väljer Litium för B2B-handel

Star Trading, som tillverkar och säljer elektrisk belysning via återförsäljare, valde innan sommaren Litium som sin nya plattform för e-handel och digital marknadsföring.

Star Trading vill erbjuda sina återförsäljare bättre service genom Litiums molnbaserade plattform Litium On Demand. Man vill även effektivisera sina processer för orderhantering och öka genomslagskraften i marknadsföring av sina produkter.

– Vi väljer Litiums plattform för att det är en perfekt match för vår affär. Genom Litiums B2B-paketering Litium Accelerator får vi ett komplett koncept för B2B-handel och digital marknadsföring att utgå ifrån och vi kan växa obegränsat i Litiums molntjänst, säger Robert Johansson på Star Trading.

Projektet startar under hösten 2016 och levereras av Litiums partner iStone.

För ytterligare information kontakta:

Robert Johansson, vice VD Star Trading i Svenljunga AB
Direkttel: +46 325 79532
E-post: robert.johansson@startrading.com

E-post: henrik.lundin@litium.se

Om Star Trading

Star Trading designar, utvecklar och säljer elektrisk julbelysning, dekorationsbelysning och LED-lampor för konsumentbruk. Merparten av produktionen sker idag på fristående fabriker i Asien, men den första produkten, adventsstjärnan i metall, tillverkas fortfarande i Sverige. Produkterna säljs över hela Europa med Norden som största marknad. Försäljningen sker genom återförsäljare som servas av ett logistikcenter i Svenljunga samt internationella samarbetspartners i andra länder. Star Trading är idag en marknadsledarna inom julbelysning.