Välkänd finsk e-handlare väljer Litium – genombrott på ny marknad

En av Finlands större e-handlare har valt Litium som ny e-handelsplattform. I och med affären påbörjar Litium även ett samarbete med en ny implementationspartner i Finland.

Affären är ett genombrott för bolaget i sin etablering på den finska marknaden och har ett strategiskt värde.

– Vi är mycket glada för att en framgångsrik och välkänd e-handlare i Finland väljer Litiums e-handelsplattform. Detta kickstartar vår inbrytning på den finska marknaden och är helt i linje med vår nordiska expansionsplan, säger Henrik Lundin, VD på Litium.

För ytterligare information kontakta:

Denna information är sådan information som Litium AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 januari 2018.

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom både B2B och B2C. Lindex, Jollyroom och Tingstad är några av Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder kronor årligen online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska marknaden och är noterat på AktieTorget i Stockholm.

www.litium.se