LKAB:s delårsrapport för tredje kvartalet publiceras 27 oktober 2017

LKAB:s delårsrapport för tredje kvartalet 2017 publiceras fredag 27 oktober klockan 08:00. Rapporten skickas som pressmeddelande och publiceras på www.lkab.com

LKAB:s vd och koncernchef Jan Moström samt finansdirektör Peter Hansson kommer att finnas tillgängliga för kommentarer via telefon från klockan 09:00. Samtalen tas emot av kommunikationsdirektör Bo Krogvig.

Kontakt: Bo Krogvig, kommunikationsdirektör LKAB. Tel: 46 (0)8 429 34 45. E-post:bo.krogvig@lkab.com

LKAB är en internationell högteknologisk mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte drygt 16 miljarder kronor 2016 och har cirka 4 200 anställda i 13 länder, rymmer även industrimineraler, borrsystem, tågtransporter, bergtjänster och fastighetsbolag.