Pressträff om ny prognos i Östra Malmberget

Välkommen till pressträff om ny prognos för markdeformationer i Östra Malmberget.

LKAB bjuder in pressen till informationskontoret på Gunillaskolan där Stefan Hämäläinen LKAB:s direktör för samhällsomvandlingarna och Anders Lindberg, informationschef, håller en presentation om ny prognos för markrörelser i Östra Malmberget.

Datum: tisdag den 15 september

Tid: 10.00

Plats: LKAB:s informationskontor på Gunillaskolan i Malmberget.

Ingen föranmälan behövs.

Vi bjuder på fika.

Välkommen!

Fakta deformationsprognoser:

LKAB upprättar prognoser över beräknade markdeformationer som orsakas av gruvbrytningen. Prognoserna är LKAB:s bästa bedömning utifrån nuläge som grundas på malmfyndigheternas storlek och form, aktuell plan för att bryta malmen samt mätningar och beräkningar av de markrörelser som brytningen orsakar.

Kontaktperson: Anders Lindberg, tel: 46 980 783 55. E-post: anders.lindberg@lkab.com

LKAB är en internationell högteknologisk mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte drygt 20 miljarder kronor 2014 och har cirka 4 500 anställda i 15 länder, rymmer även industrimineraler, borrsystem, tågtransporter, bergtjänster och fastighetsbolag.