Eric Sundström vann debatt-sm i Almedalen

Idag arrangerade LO debatt-sm under Almedalsveckan i Visby. Vinnaren i årets debatt-sm blev Eric Sundström, chefredaktör Aktuellt i Politiken.

Deltagare var: Rött lag: Ali Esbati, V-debattör och frilansskribent, Maria Ferm, språkrör för Grön Ungdom, Eric Sundström, chefredaktör Aktuellt i Politiken och Lisa Björk, ombudsman Transportarbetarförbundet.

Blått lag: Linda Nordlund, 2:e vice ordförande Liberala ungdomsförbundet, Charlie Weimers, förbundsordförande Kristdemokratiska ungdomsförbundet, Anna König Jerlmyr, riksdagsledamot Moderaterna och Fredrick Federley, riksdagsledamot Centerpartiet.

Juryn bestod av: Lena Josefsson Rådhusgruppen, K-G Bergström, SVT, Evelina Tocarczyk, Prime PR och Torbjörn Nilsson, Tidningen Fokus.

För mer information kontakta LOs pressinformation.