LO släpper ny film om SD

I samband med att SDs landsmöte i Lund inleds släpper LO dokumentärfilmen, Sverigedemokraterna- ett parti som alla andra? Filmen är en del av en större granskning av SD.

LO har under hösten synat partiets politik och vad den innebär för Sverige - för välfärden och för anställningstryggheten för LO-medlemmarna. I den här filmen tittar vi närmare på SDs agerande idag och dess koppling till historien.

Genom ett omfattande researcharbete i både tyska och svenska arkiv har LO lagt ett pussel. I filmen sammanfogas för första gången flera viktiga händelser och bilder av Sverigedemokraternas samtid och historia. Filmen presenterar bland annat nya uppgifter om en av SDs grundare och innehåller även icke tidigare publicerade bilder och dokument.

Se filmen här

För ytterligare information kontakta LOs pressjour 08-796 26 90.