LOs vice ordförande Ingela Edlund besöker Köping, Kolsva och Arboga

Tisdagen den 9 september besöker LOs vice ordförande, Ingela Edlund, Köping och Kolsva. Dagen därpå, onsdagen den 10 september, fortsätter hon till Arboga. Besöken ingår i LO-ledningens fackliga ”Sverige kan bättre”-turné inför riksdagsvalet. Syftet är att träffa medlemmar och lyfta fram angelägna fackliga frågor som arbetslöshet, inkomstklyftor, mångfald och försämrad välfärd.

Tisdag 9 september – Köping, Kolsva:
Dagen inleds med ett besök hos Volvo Powertrain i Köping och möte med IF Metall-klubben där.

Efter lunch fortsätter Ingela Edlund till Kolsva för att träffa medlemmar vid kommunala Malmaskola och kommunal äldreomsorg på Strömmen/Hammaren. Medierna är välkomna. Kontaktperson: Marie Oskarsson, ordförande LO-facken Köping/Kungsör 073–072 67 04.

Till kvällen arrangerar LO-facken ett öppet möte för alla intresserade:
"Mångfald på arbetsplatsen"
Tid: kl 18:00 – 20:00
Plats: IOGT-NTO i Kolsva

Medierna är välkomna.

Onsdag 10 september – Arboga:
Under förmiddagen besöker Ingela Edlund anställda på Samhall och på eftermiddagen träffar hon medlemmar på Hällbacken äldreboende. Medierna är välkomna. Kontaktperson: Rodrigo Melara, LO-facken, Arboga, 070–626 45 35.

Pressträff:
Tid: 11:00
Plats: ABF, Nygatan 41, Köping

Kontaktperson för Ingela Edlund: Sigrid Bøe, pressekreterare LO, 070 – 620 12 07