Pressinbjudan Debatt om Decent Work mellan Wanja Lundby-Wedin och Sven-Otto Littorin

Decent Work – det goda arbetet – kan bara existera om de grundläggande mänskliga rättigheterna i arbetslivet respekteras på den lokala och globala arbetsmarknaden. Så är det inte idag och resultatet är negativ konkurrens, social utslagning och utanförskap.

Vilka är hoten mot Decent Work i Sverige och Europa? Vad gör den svenska regeringen för att främja Decent Work?

Arbetsmarknadsminister Sven-Otto Littorin och LOs ordförande och Europafackets ordförande Wanja Lundby-Wedin debatterar.

Datum: Måndagen den 6 oktober Tid: 08.45 – 10.15. Plats: LO, Barnhusgatan 18, Gästvåningen, 5 trappor. Medverkande: LOs ordförande Wanja Lundby-Wedin och arbetsmarknadsminister Sven-Otto Littorin. Moderator: Anna Danielsson, frilandsjournalist.