Pressinbjudan till seminarium om sjukförsäkringen: Rehabilitering och omställning för en dynamisk arbetsmarknad

LOs seminarium om ”rehabilitering och omställning för en dynamisk arbetsmarknad” vill ge en bild av vilka investeringar i rehabilitering och omställning som krävs för att Sverige ska klara konkurrenskraften även i framtiden. Vi vill också diskutera de rehabiliteringsbrister som finns i dagens sjukförsäkring.

Plats: LO-huset, Gästvåningen, 5 tr, Barnhusgatan 18 i Stockholm

Medverkande: Ulla Lindqvist, LOs vice ordförande; Christer Ågren, vVD Svenskt näringsliv; Niklas Hjert, PTK; Tomas Eneroth, riksdagsledamot Soci-aldemokraterna; Emma Henriksson, riksdagsledamot Kristdemokraterna; Joa Bergold, Utredare LO

Moderator för seminariet är Tobias Gerdås, Kommunikatör LO

Välkomna!