Logitech lanserar Solar Keyboard Folio

Solljusdrivet tangentbord för tredje generationens Ipad

STOCKHOLM, Sverige, 3 maj 2012 – Logitech lanserar det solljusdrivna tangentbordet Logitech Solar Keyboard Folio som är utvecklat för tredje generationens Ipad men även kompatibel med Ipad2. Solar Keyboard Folio kopplas via Bluetooth och har en tunn och smart design som ger ett bra skydd för surfplattans fram- och baksida.

Likt Logitech Solar Keyboard K750 har Solar Keyboard Folio inbyggda solceller som kan laddas av både inomhus- och utomhusljus. Vid full laddning håller batteriet upp till två år vid normalt användande (2 timmar per dag), även i totalt mörker.

– Många tar idag med sig sin Ipad vart de än går och använder den till allt från att skicka mail till att se på film. Självklart vill man ha ett tillbehör som möter alla dessa behov, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Logitech Solar Keyboard Folio har två lägen för Ipaden: det ena läget gör det möjligt att använda hela tangentbordet när du skriver mail eller andra dokument medan det andra läget gör den första tangentbordsraden till navigering för multimedia och volym.

Logitech Solar Keyboard Folio har en av/på-funktion som gör att din Ipad automatiskt startar då du öppnar fodralet samt sätter den i viloläge när du stänger fodralet.

Logitech Solar Keyboard Folio finns tillgängliga i början av maj till ett rekommenderat cirkapris på 1 199 SEK.