Logitech lanserar två nya Harmony- fjärrkontroller

STOCKHOLM, Sverige, 16 april 2013 – Logitech utökar sin prisbelönta serie av multifjärrkontroller och lanserar Logitech Harmony Ultimate och Logitech Harmony Smart Control som har stöd för fler än 225 000 underhållningsenheter och fler än 5 000 varumärken.

Harmony Hub
Logitech Harmony Hub är en mottagare som följer med både Harmony Ultimate och Harmony Smart Control. Huben gör det möjligt att, med hjälp av en smartphone och Harmony Smartphone App, styra underhållningen i hemmet. Harmony Hub kan med fördel placeras i ett stängt multimedia-skåp utan att signalen bryts. Genom att synkronisera Huben med Philips Hue-belysning tar man kontroll över belysningen i hemmet och kan enkelt ändra ljusstyrka och färgskala på belysningen – utan att lämna soffan.

– Med Logitech Harmony Ultimate och Logitech Harmony Smart Control tar vi universalfjärrkontroller till nästa nivå. Med hjälp av Harmony Hub kan du även styra din hembelysning, vilket gör att du med ett enkelt knapptryck kan sätta på din TV, starta en film och justera belysningen och njuta av filmkvällen, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

Harmony Ultimate
Logitech Harmony Ultimate har en 2,4-tums pekskärm i färg som låter användaren enkelt kontrollera sitt sätt att konsumera tv, film, spel och musik. Med fjärrkontrollen kan användaren styra upp till 15 enheter samtidigt. Den inbyggda vibratorfunktionen svarar då den mottagit ditt kommando vilket ger användaren en känsla av kontroll. Harmony Ultimate har även en tilt-sensor som gör att fjärrkontrollen är i standby-mode när den ligger horisontellt på TV-bordet och vaknar till liv igen när den lyfts upp. De programmerbara knapparna för både korta samt långa kommandon gör det möjligt att göra fjärrkontrollen extra personlig.

Harmony Smart Control
Liksom i Harmony Ultimate, medföljer Harmony Hub även till Harmony Smart Control. Syftet med Harmony Smart Control är att man med hjälp av Harmony Hub och Harmony Smart App kan styra sin underhållning i hemmet. En enklare fjärrkontroll medföljer för de tillfällen då du inte vill eller kan lämna din smartphone eller surfplatta i TV-rummet, när du exempelvis har barnvakt.

Pris och tillgänglighet
Logitech Harmony Ultimate kommer att finnas tillgänglig i maj till ett rekommenderat försäljningspris på 2 399 SEK. Logitech Harmony Smart Control kommer att finnas tillgänglig i maj till ett rekommenderat försäljningspris på 1 199 SEK. Logitech Harmony Smartphone App kommer att finnas tillgänglig för nedladdning från Apple App Store och Google Play. För mer information, besök www.logitech.com eller vår blogg.