Logitech lanserar Wireless Solar Keyboard K760

–     Växla mellan tre enheter med hjälp av ett enkelt knapptryck

STOCKHOLM, Sverige, 30 maj 2012 – Först ut var Wireless Solar Keyboard K750, följt av Solar Keyboard Folio för ipad. Nu utökar Logitech sin serie av produkter med solceller och lanserar idag Logitech Wireless Solar Keyboard K760.

Apple-användarvänlig
Logitech Wireless Solar Keyboard K760 har en tunn och stilren design som är välbekant för Apple-användare. Tangentbordet har även tangenter så som Command, Brightness och Eject för att förbättra och förenkla användandet för vana Apple-entusiaster.

Via Bluetooth kan man ansluta upp till tre Apple-enheter och sedan med ett enkelt knapptryck växla mellan de olika enheterna beroende på vilken av dina Apple-produkter du använder.

– Idag är bärbara datorer, smartphones och surfplattor ständigt närvarande, både på jobbet och i hemmet. Eftersom Apples produkter har en central roll i denna trend vill Logitech utveckla och förbättra användandet av just dessa produkter. Med enkel laddning via solceller, den bekanta mac-layouten och det bekväma användandet kommer Logitech Wireless Solar Keyboard K760 att attrahera Apple-användare världen över, säger Ronnie Johansson, Nordenchef på Logitech.

En sann miljövän
Logitech Wireless Solar Keyboard K760 är helt fri från PVC-plaster och med sin helt återvinningsbara kartong och de inbyggda solcellerna är K760 utvecklad för att ha så liten inverkan på miljön som möjligt. Tangentbordet laddas både av ljuset från solen och från skrivbordslampan och vid fulladdat batteri fungerar tangentbordet i minst tre månader, även i totalt mörker (baserat på normalt användande på åtta timmar per dag).

Logitech Wireless Solar Keyboard K760 finns tillgänglig i juli till ett cirkapris på 799 SEK.