Bolagsverket har återställt registreringen av Alf Göransson som styrelseordförande

Svea hovrätt har beslutat att upphäva Stockholms tingsrätts beslut om att försätta Loomis styrelseordförande Alf Göransson i konkurs. Bolagsverket har därmed återställt registreringen av Alf Göransson som styrelsens ordförande i Loomis AB.

13 juli 2017

Patrik Andersson
Vd och koncernchef

Mobiltelefon:  076-111 34 00
Epost: patrik.andersson@loomis.com

Anders Haker
Ekonomi- och Finansdirektör

Mobiltelefon: 070-810 85 59
Epost: anders.haker@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering, förvaring  och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, återförsäljare och andra bolag. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 24 000 personer och omsatte 2016 16,8 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.

Om oss

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering, förvaring och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, återförsäljare och andra bolag. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av drygt 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter drygt 23 000 personer och omsatte 2015 drygt 16 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.