Jörgen Latte ny ekonomidirektör i Loomis

Jörgen Latte har utsetts till ekonomidirektör/CFO för värdehanteringsföretaget Loomis från 1 augusti 2009. Han efterträder Jarl Dahlfors som tillträder befattningen som VD för Loomis verksamhet i USA som utgör koncernens största segment. Jörgen Latte har flerårig erfarenhet som ekonomidirektör inom flera telekombolag, bl a NetCom, nu-mera Tele2 och kommer närmast från motsvarande befattning hos TeliaSonera Broadband Service. - Jörgen Lattes erfarenhet av stora serviceinriktade börsbolag med verksamhet i flera länder är värde-full för vår del. Som ekonomidirektör kommer han, liksom sin företrädare Jarl Dahlfors, att ha en viktig funktion för hela vår affärsverksamhet eftersom vi har valt att ha en relativt liten ledningsgrupp, säger Loomis koncernchef Lars Blecko.

Om oss

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering, förvaring och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, återförsäljare och andra bolag. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av drygt 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter drygt 23 000 personer och omsatte 2015 drygt 16 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.