Loomis AB förvärvar egna B-aktier

Med stöd av bemyndigande från årsstämman 2010 har styrelsen för Loomis AB (publ) beslutat att förvärva egna B-aktier på NASDAQ OMX Stockholm.

Bemyndigandet utgör en del av det incitamentsprogram som beslutades av årsstämman den 29 april 2010 ("Incitamentsprogram 2010") och omfattar det antal egna B-aktier som senare kan komma att överlåtas till deltagarna i Incitamentsprogram 2010.

Förvärv av egna B-aktier skall ske före årsstämman den 11 maj 2011 och skall omfatta maximalt 150.000 aktier. Förvärvet kommer att ske inom den s.k. spreaden, dvs. intervallet mellan högsta köpkurs och lägsta säljkurs. Förvärv skall ske i enlighet med kommissionens förordning (EG) nr 2273/2003 av den 22 december 2003 om genomförande av Europaparlamentets och rådets direktiv 2003/6/EG när det gäller undantag för återköpsprogram och stabilisering av finansiella instrument. Förvärven kommer att förvaltas av ett värdepappersföretag eller ett kreditinstitut som fattar sina handelsbeslut avseende Loomis AB aktier oberoende av och utan inflytande från Loomis AB.

Det totala antalet aktier i Loomis AB uppgår till 73.011.780 och bolaget innehar vid tidpunkten för detta pressmeddelande inga egna aktier.

För information om genomförande av förvärv av egna B-aktier hänvisas löpande till www.nasdaqomxnordic.com. Genomförda köp avses inte att pressmeddelas särskilt, annat än om det föreligger flaggningsplikt.

2011-04-18

Lars Blecko

VD och Koncernchef

Mobiltelefonnummer: 070-641 49 10

Loomis erbjuder säkra och effektiva lösningar för distribution, hantering och återvinning av kontanter för banker, återför-säljare och andra kommersiella bolag, via ett internationellt nätverk av mer än 370 operativa platsenheter i 13 europeiska länder och i USA. Loomis sysselsätter cirka 20 000 personer och omsätter cirka 11 miljarder kronor. Loomis är noterat på mid cap-listan på NASDAQ OMX Stockholm.

Informationen är sådan som Loomis AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 april 2011 kl. 08:00.