Loomis AB publicerar Bokslutskommuniké torsdagen den 10 februari 2011

Loomis AB publicerar Bokslutskommuniké 2010 torsdagen den 10 februari kl 08.00 svensk tid.

Kl 08.00 - Rapporten offentliggörs

Rapporten skickas som pressmeddelande via Cision (www.cision.se) och publiceras automatiskt på www.loomis.com efter offentliggörande.

Kl 09.00 - Presentationsbilder tillgängliga

För presentationsbilder, följ länken www.loomis.com/presentationer

Kl 09.30 Informationsmöte startar

Loomis VD och koncernchef Lars Blecko presenterar rapporten samt svarar på frågor.

Plats: Hallvarsson & Halvarsson, Sveavägen 20, Stockholm. Ingen föranmälan.

För att följa informationsmötet via telefon (och ställa frågor), vänligen registrera dig via länken: https://eventreg1.conferencing.com/webportal3/reg.html?Acc=284194&Conf=176961

och följ instruktionerna eller ring 08-505 201 10  eller +44 (0)207 1620 077.

För att följa webbsändningen av informationsmötet, följ länken Windows Media Player-format

Länken finns också på vår hemsida, www.loomis.com/webbsandningar

Inspelade versioner

En inspelad version av webbsändningen kommer att publiceras på www.loomis.com/webbsandningar efter informationsmötet och en telefoninspelad version av informationsmötet kommer att finnas tillgänglig fram till midnatt den 24 februari 2011 på telefonnummer 08-505 203 33 och +44 (0) 20 7031 4064, kod: 887066.

Prenumerera på pressmeddelanden och finansiell information

För att prenumerera på pressmeddelanden och finansiella rapporter från Loomis, följ länken www.loomis.com/bestall-och-prenumerera och följ instruktionerna.

Lars Blecko

VD och Koncernchef

Mobiltelefonnummer: 070-641 49 10

Loomis erbjuder säkra och effektiva lösningar för distribution, hantering och återvinning av kontanter för banker, återför-säljare och andra kommersiella bolag, via ett internationellt nätverk av mer än 370 operativa lokalkontor i 13 europeiska länder och i USA. Loomis sysselsätter cirka 20 000 personer och omsätter cirka 12 miljarder kronor. Loomis är noterat på mid cap-listan på NASDAQ OMX Stockholm.

Om oss

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering, förvaring och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, återförsäljare och andra bolag. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av drygt 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter drygt 23 000 personer och omsatte 2015 drygt 16 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.