Loomis AB publicerar delårsrapport den 3 maj 2018

Loomis AB publicerar delårsrapport för januari-mars 2018 torsdagen den 3 maj kl 15.00 svensk tid.

Torsdagen den 3 maj

Kl 15:00 - Rapporten offentliggörs
Rapporten skickas som pressmeddelande via Cision (www.cision.se) och publiceras på www.loomis.com efter offentliggörande.

Kl 17:00 – Årsstämma
Pelarsalen, City Conference Centre, Norra Latin, ingång Barnhusgatan 7B. Registrering från kl 16:00.

Fredagen den 4 maj

Kl 09:00 - Presentationsbilder tillgängliga
För presentationsbilder, gå in på www.loomis.com och klicka på ”Finansiell presentation 3 maj”.

Kl 09:30 - Telefonkonferens och ljudsändning
Analytiker och media inbjuds att delta i en telefonkonferens kl. 09:30 där Loomis vd och koncernchef Patrik Andersson och ekonomi- och finansdirektör Anders Haker presenterar rapporten och svarar på frågor. Telefonkonferensen omfattar även en ljudsändning via Loomis hemsida.

För att följa telefonkonferensen och ställa frågor, vänligen ring in;
Sverige: 08
-506 921 80
Storbritannien: 08445718892
USA: 1 631 510 7495

Ange konferens-ID: Loomis, 5769236.

För att följa ljudsändningen följ denna länk. Länken finns också på vår hemsida, www.loomis.com (klicka på ”Finansiell presentation 3 maj”).

Inspelad version
En inspelad version av ljudsändningen kommer att publiceras på www.loomis.com (följ ”Finansiell presentation 3 maj”) efter telefonkonferensen.

Prenumerera på pressmeddelanden och finansiell information
För att prenumerera på pressmeddelanden och finansiella rapporter från Loomis, registrera din e-postadress på www.loomis.com.

27 april 2018

Patrik Andersson
Vd och koncernchef

Epost: patrik.andersson@loomis.com

Anders Haker
Ekonomi- och Finansdirektör

Mobiltelefon: 070-810 85 59
Epost: anders.haker@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering, förvaring  och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, återförsäljare och andra bolag. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 24 000 personer och omsatte 2017 17,2 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.