Loomis tecknar ett femårigt SafePoint-avtal i Sverige

Loomis svenska dotterbolag har tecknat ett femårigt avtal med Reitan Convenience. Uppdraget, som är det första i stor skala i Sverige, innebär installation och service av cirka 400 SafePoint-enheter på samtliga Pressbyrån och 7-Eleven butiker i Sverige. Installationen av enheterna kommer att påbörjas i början av 2018 och planeras att vara avslutad under hösten 2018.

Genom att installera SafePoints kommer säkerheten för våra anställda i våra butiker att öka samtidigt som vi kommer att minimera vår handläggningstid för kontanter. Vi kommer också genom användandet av SafePoint att få ett betydligt snabbare kassaflöde då insättningar på bankkonto sker dagligen, säger Magnus Carlsson på Reitan Convenience Sweden AB.

Reitan Convenience är en mycket viktig referenskund för Loomis och vi kommer att fortsätta att bygga ut vår infrastruktur för SafePoint i Europa, avslutar Patrik Andersson, Vd och koncernchef för Loomis.

28 november 2017

Patrik Andersson
Vd och koncernchef

Epost: patrik.andersson@loomis.com

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering, förvaring  och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, återförsäljare och andra bolag. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 24 000 personer och omsatte 2016 16,8 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.