Nordea väljer Loomis som strategisk leverantör av värdehanteringstjänster

Nordea och Loomis Sverige har tecknat ett femårigt avtal gällande värdehanteringstjänster på den svenska marknaden. Kontraktet, som är en förlängning av tidigare avtal, har ett sammanlagt värde av drygt 500 MSEK. Loomis är en av få utvalda underleverantörer av strategiska tjänster till Nordeas verksamhet i Sverige och Norge.

Avtalet är en fördjupning av det samarbete som startades på den norska marknaden 2006. Det avtalet löper också över fem år och har ett sammanlagt värde av drygt 300 MSEK.

Om oss

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering, förvaring och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, återförsäljare och andra bolag. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av drygt 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter drygt 23 000 personer och omsatte 2015 drygt 16 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på Nasdaq Stockholm.