Vd och koncernchef Jarl Dahlfors lämnar Loomis

Jarl Dahlfors, vd och koncernchef i Loomis AB, har valt att lämna sin anställning i Loomis. Rekryteringsprocessen att utse en ny verkställande direktör är påbörjad. Jarl Dahlfors kvarstår i sin befattning som längst fram till årsskiftet.

Jarl Dahlfors anställdes i Loomis 2007 som CFO. Under åren 2009 - 2013 var Jarl regionchef för Loomis verksamhet i USA. I september 2013 tillträdde han som vd och koncernchef.

- Jarl Dahlfors har varit en nyckelperson, som CFO, regionchef USA och koncernchef, i arbetet med att utveckla Loomis till det ledande, stabila och lönsamma bolag inom värdehantering som det är idag. Han har förtjänstfullt bidragit till den goda utvecklingen av koncernen. Jag tackar honom för de åtta åren inom koncernen när han nu lämnar för en ny utmaning, säger Alf Göransson, styrelseordförande Loomis AB.

2015-06-24

Alf Göransson
Styrelseordförande

Telefonnummer: 46 (8) 522 920 99 (växel)

Jarl Dahlfors
Vd och koncernchef

Telefonnummer: 46 70 607 20 51

Loomis erbjuder säkra och effektiva helhetslösningar för distribution, hantering, förvaring och återvinning av kontanter och andra värdeföremål. Loomis kunder är banker, återförsäljare och andra bolag. Loomis bedriver verksamhet via ett internationellt nätverk av cirka 400 operativa lokalkontor i drygt 20 länder. Loomis sysselsätter cirka 21 000 personer och omsatte 2014 13,5 miljarder kronor. Loomis är noterat på large cap-listan på NASDAQ OMX Stockholm.

Informationen är sådan som Loomis AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 24 juni 2015 kl. 08:00.