Enersize genomför börsnotering, första handelsdagen en framgång

Cleantech Invests portföljbolag Enersize genomförde sin börsintroduktion och hade en framgångsrik första handelsdag på First North Stockholm torsdagen den 15 juni. 3 317 501 aktier omsattes och aktien stängde på 8,55 SEK (0,88 €), 24% högre än priset vid börsintroduktionen.   Enersize bolagsvärde, medräknat alla aktier i bolaget, var vid slutet av handelsdagen 25,6 miljoner euro. Cleantech Invest äger 36,6% av Enersize.

Cleantech Invest VD Alexander Lidgren kommenterar:

"Vi är väldigt glada att ha genomfört en så framgångsrik IPO med Enersize. Detta är vad Cleantech Invest har kommunicerat att vi skulle göra och vi har fler företag i vår pipeline. Med detta sagt, detta är bara början - Enersize är en viktig del av vår portfölj. Vi kommer att fortsätta att accelerera företaget och hjälpa det att uppnå sina stora tillväxtmöjligheter framöver. “