Loudspring utför tilläggsinvestering för ökad ägarandel i Eagle Filters

Loudspring har använt en del av sina optioner i Eagle Filters för att genom en tilläggsinvestering höja sin ägarandel från 63,4% till 67,6%.

Lassi Noponen, VD, Loudspring:

“Eagle Filters växer som planerat och att Loudspring nu ökar sin ägarandel är i linje med vår kommunicerade strategi. Loudspring har optionen att ytterligare höja sitt ägande i Eagle Filters till 80% och vi kommer sannolikt att utnyttja denna option i framtiden.”

Om Eagle Filters

Eagle Filters förser kraftverk med en ny form av teknologi för effektivare energiförbrukning. Eagle Filters patenterade och effektiva luftfilter möjliggör besparingar på flera miljoner euro för enskilda kraftverk med hjälp av effektivare energiförbrukning. Denna teknologi har potential att spara den globala energi-industrin över 10 miljarder euro årligen. I Loudsprings rapport över miljöpåverkan 2017 möjliggjorde Eagle Filters teknologi besparingar på sammanlagt 121 510 ton i koldioxidutsläpp och 149 563 m3 av vatten.

Contact information:

Joshua Burguete-Kirkman, Communications Director of Loudspring Plc. Tel. +46 70968 5584, joshua.kirkman@loudspring.earth

Loudspring i korthet.

Loudspring är en företagsgrupp som fokuserar på att spara naturresurser, med kontor i Norden och Kalifornien. Företagen är aktiva på globala marknader inom fem sektorer: energi, byggnader, mode och tillverkningsindustrin. Loudsprings ledning består av bolagsbyggare som har kombinerat positiv milhöpåverkan med företagande i mer än ett årtionde.

Företagsgruppen är noterad är noterad på First North Finland med ticker LOUD and First North Stockholm med ticker LOUDS.

Snabbfakta