• Loudspring/

Loudspringportföljbolag Enersize tecknar i samarbete med Venergy nytt installationsavtal för polyesterfiberfabrik i Kina

Enersize har tidigare informerat om pågående förhandling i samarbete med sin kinesiska partner Venergy Ltd. avseende installation i en polyesterfiberfabrik i Kina Förhandlingarna har nu avslutats med positivt utfall varvid parterna har överenskommit om installation av Enersizes system för effektivisering av tryckluftssystem i den berörda fabriken.

Slutkunden är en kinesisk fabrik ägd av Xinfengmin Group som är en av Kinas 10 största tillverkare av polyesterfiber och den aktuella fabrikens tryckluftssystem förbrukar årligen över 100 000 MWh och har en total installerad kapacitet på ca 20MW. Avtalet innefattar initialt ca 6MW av systemet.

Med detta avtal inkluderat har Enersize tecknat 8 nya avtal under 2017. Full press release finns tillgänglig på Enersize hemsida: www.enersize.com/nyheter/

Loudspring VD Alexander Lidgren:

“Denna ordern är verkligen ett betyg på det driv som Enersize team har. Bolaget har tydligt visat på sin förmåga att konstant leverera."

Alexander Lidgren, Managing Director of Loudspring Plc. Tel. 46 73 660 1007, alexander.lidgren@cleantechinvest.com

Loudspring i korthet

Loudspring är en Nordisk accelerator med investeringar i tillväxtbolag som löser globala utmaningar. Företaget äger innehav i portföljbolag inom energi och resurseffektivitet samt decentraliserad förnyelsebar energi i Finland, Sverige och Berlin. I företagets ledning finns bolagsbyggare och investerare som i över tio år varit aktiva inom cleantechområdet.

Twitter: @loudspring

IG: @loudspring_earth