• Loudspring/

Nyemitterade A-aktier i Cleantech Invest registrerade, bolaget publicerar ett tillägg till företagsbeskrivningen från April 2016

Totalt 834,539 nya A-aktier som tecknades i av styrelsen beslutade riktad nyemissioner i Cleantech Invest Plc (”Cleantech Invest” eller ”Bolaget" ) 10 Juni 2016 och  25 July 2016 har idag registrerats hos Finska handelsregistret. Efter registreringen av de nya aktierna finns totalt utestående 16,318,566 A-aktier och 5,300,000 class K-aktier i Bolaget. Handel med de nya A-aktierna påbörjas den 12 September 2016.

I samband med emissionerna uppdaterar Cleantech Invest din företagsbeskrivning från April 2016. Tillägget finns tillgängligt på http://www.cleantechinvest.com/files/Addition_to_the_Stockholm_IPO_company_description_dated_16.2.2016_released_9.9.2016.pdf

Tillägget ska läsas tillsammans med företagsbeskrivningen, som finns tillgänglig på http://www.cleantechinvest.com/files/CTI_Bolagsbeskrivning.pdf

Certified Advisor - Access Partners Oy, tel. +358 9 682 9500

Access Partners Oy, Certified Advisor. Tel. 358 9 682 9500