Pressinbjudan: Möt filmkändisarna från Bregottfabriken!

Bregotten har sitt ursprung i sommarhagar i Valinge, nordost om Varbergstrakten. Där betar de svartvita reklamfilmskändisarna gräset och ger den mjölk som sedan, i omvandlad form, hamnar på svenska folkets smörgåsar.

På torsdag besöks kossorna av LRF Hallands regionordförande Anders Richardsson.

Hagarna där de finns tillhör en halländsk mjölkgård i framkant. Dess ägare Göran och Susanne Lagerstedt bedriver mjölkproduktion enligt KRAV och är en av de framgångsrika företagare som bidragit till att halländska kor ligger i världstopp när det gäller avkastning.

Följ med när regionordförande Anders Richardsson besöker gården för att diskutera framtiden för den halländska mjölkproduktionen!

Tid:               Torsdagen den 31 juli klockan 11.00.

Plats:            Olasgård, Valinge, Grunnarp 8

För mer information,
kontakta
Anders Richardsson, regionordförande, tfn 0708-522 572

Besöket är det andra av minst två som LRF:s regionordförande gör hos framtidsinriktade halländska bönder nu i sommar.

Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en intresse- och företagarorganisation för de gröna näringarna. LRFs medlemsantal har ökat 17 år i rad och vid årsskiftet 2013/2014 hade LRF 172 662 medlemmar. Gemensamt för flertalet av medlemmarna är att de har sin bas i jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö. LRF är också en samlande organisation för lantbrukskooperativa företag, som exempelvis Arla och Lantmännen. LRFs medlemmar driver 90 000 företag och LRF är därmed Sveriges största småföretagarorganisation.