Välkommen att träffa årets nötköttsföretagare i Halland

Två nöttköttsföretagare som framgångsrikt kombinerar dikalvsproduktion med skogsbruk och stuguthyrning för turister, får i år ta emot utmärkelsen Årets nötköttsföretag i Halland.

– De båda pristagarna bedriver ett välskött kombinationsföretag och har också ett stort engagemang i sin bygd, berättar Lars-Anders Knutsson, företagsutvecklare på LRF Halland.

Utmärkelsen delas ut av LRF Halland och Hallands Nöttköttsföretagare för sjuttonde året i rad. Syftet är att lyfta fram goda exempel på företag som är affärsmässiga och som på ett positivt sätt ser möjligheterna i nötköttsproduktionen.

Pristagarna är även nominerade till ”Årets nötköttsföretag 2017 i Sverige”, ett pris som delas ut vid Sveriges nötköttsproducenters köttriksdag till hösten.

Välkommen att träffa Årets nötköttsföretagare i Halland!

Dag            Torsdagen den 13 juli

Tid             Klockan 10.00

Plats          Sjöö 3, Tvååker

Vägbeskrivning
Sväng av från E6 mot Tvååker. Följ Fastarpsvägen genom och ut ur Tvååker. Vid Höråsens plantskola, sväng vänster mot Dagsås. I Dagsås, sväng höger mot Högryd. Kör 1,4 km och du är i Sjöö. Vägen går mitt igenom gården. Spana efter LRF Hallands flagga.

För mer information, kontakta:

Lars-Anders Knutsson, företagsutvecklare LRF Halland, tfn 0346-71 69 69

Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en intresse- och företagarorganisation för människor och företag inom de gröna näringarna. Av LRFs drygt 140 000 medlemmar finns cirka 6 900 av dem i Halland. De gröna näringarna står för 7 procent av Sveriges BNP. LRF ska medverka till utveckling av företag och företagare med jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö, så att de kan förverkliga sina ambitioner om tillväxt, lönsamhet och attraktionskraft. Läs mer på www.lrf.se