Lufthansa erbjuder mer än 100 nya reseguider online

Med Lufthansa börjar resenären sin resa redan innan flyger avgår. Nu lanserar flygbolaget kostnadsfria digitala reseguider till över 100 av Lufthansas destinationer världen över, med allt från interaktiva kartor till information om stadsturer och personliga tips från Lufthansas besättning.

Flygbolaget vill att passagerare ska få ut så mycket som möjligt av alla destinationer och har därför nyligen lanserat en digital reseguide till mer än 100 av Lufthansas destinationer på http://LH.com/travelguide. Guiden inkluderar destinationer från olika delar av världen; allt från Aberdeen till Zürich, New York och Shanghai. I slutet av året kommer det att finnas en reseguide till alla Lufthansas 200 nuvarande destinationer. Passagerare kan kostnadsfritt använda reseguiderna online, på en dator eller mobila enheter. Alla rekommendationer, tips och artiklar finns tillgängliga på tyska och engelska och har blivit speciellt framtagna av flygbolagets reseredaktörer.

Lufthansa Travel Guide fungerar som en klassisk guidebok, men har även aktualiteten och de interaktiva funktionerna som ett onlineformat erbjuder. Med hjälp av en interaktiv karta och en topp-10-lista på turistattraktioner går det snabbt och enkelt att planera en första rundtur i staden. En annan stor fördel jämfört med en tryckt guidebok är aktualiteten: eventkalendern och listan över restauranger och klubbar är alltid uppdaterade. Utöver den här informationen finns också rapporter, stadsturer och multimedieinnehåll så som videoklipp, samt personliga rekommendationer från besättningen på Lufthansa, som presenterar sina favoritplatser i sektionen ”Crew Tip”.

För att underlätta planeringen av resan finns även användbara detaljer om den lokala flygplatsen och resten av destinationen. Användare kan också söka efter Facebook-vänner som redan har besökt destinationen och dela reseguiden med dem. En annan funktion är ”dörr-till-dörr-planeraren”; en detaljerad resplan som kombinerar flygförbindelser och över 600 andra transportmöjligheter från olika leverantörer (tåg, bil, kollektivtrafik), för att i minsta detalj beskriva resan från din egen dörr till destinationer över hela världen. Denna kan hittas under www.LH.com/door-to-door

För mer information, kontakta:

Marielle Poveda
marielle.poveda@bm.com