ÅF flyttar till Lundbergs i Linköping

Fastighets AB L E Lundberg har tecknat hyresavtal med ÅF AB som innebär att företaget samordnar sina två kontor i Linköping till Storgatan i kvarteret Braxen. Kvarteret genomgår en om- och tillbyggnad, där kontoren mot Storgatan blir klara för inflyttning under hösten 2015. Uthyrningen omfattar cirka 1 000 kvm med en avtalstid på 5 år.

-          ÅF har haft en bra dialog med Lundbergs och vi har kommit väldigt nära de krav vi har på en ny lokal, säger Per Järmark, kontorssamordnare för ÅF Linköping. Speciellt viktigt är det för oss att få moderna, energieffektiva och miljöanpassade lokaler. Att de dessutom ligger så nära resecentrum är ett stort värde för oss.

Kvarteret Braxen innehåller sedan tidigare bland andra Åhléns, Clas Ohlson och Hemköp samt ett flertal kontorshyresgäster. Fastigheten byggs om och till, vilket skapar fler nybyggda kontorsytor. Den första etappen är färdigställd och fullt uthyrd. I andra etappen längs Storgatan skapas totalt 3 500 kvm nya moderna kontorslokaler klara för inflyttning under hösten 2015.

-          Vi är glada att ÅF väljer oss som hyresvärd i Linköping, säger Daniel Andersson, chef för Fastighets AB L E Lundbergs verksamhet i Linköping. Tillsammans med det nybyggda kvarteret Bokbindaren blir kvarteret Braxen ett modernt och miljösmart kontors- och handelshus som lyfter Storgatan och hela stadskärnan.

Norrköping 2014-09-24

Eventuella frågor besvaras av Daniel Andersson, Chef Linköping, Fastighets AB L E Lundberg, 0709 – 21 65 73
Per Järmark, Ansvarig produktutveckling och kontorssamordnare ÅF Linköping, 013-35 57 42