Lundbergs förvärvar kontorsfastighet i Stockholm

Fastighets AB L E Lundberg har förvärvat fastigheten Fikonträdet 13 i Stockholm. Säljare är AFA Fastigheter. Fastigheten består av cirka 1 850 kvadratmeter kommersiell yta och är belägen på Södra Agnegatan 29 på östra Kungsholmen, mellan Rådhuset och Kungsholmstorg i Stockholm.

- Fikonträdet 13 är en intressant kommersiell fastighet som ligger i anslutning till våra befintliga fastigheter på Kungsholmen och passar mycket bra i vår förvaltning, säger Fastighets AB L E Lundbergs VD, Peter Whass. Stockholm är en viktig marknad för oss och det är glädjande att vi nu stärker vår närvaro ytterligare.

Förvärvet görs i en bolagsaffär. Lundbergs tillträder fastigheten den 1 april 2014.

Norrköping den 19 mars 2014

Peter Whass, VD Fastighets AB L E Lundberg, telefon 0709 – 21 65 03