Nya etableringar i Gränden

Lundbergs har tecknat två nya hyresavtal i Galleria Gränden, Linköping. Newport dubblar sin yta på Grändens övre plan och det hälsosamma restaurangkonceptet Hälsofreak öppnar sin tredje restaurang i Linköping, även det på Grändens övre plan. Bägge nypremiärerna äger rum redan under december månad.

– Både Newports utökning och Hälsofreaks öppning stärker Gränden som den givna shoppingdestinationen i Linköping City, säger Christian Claesson, Chef Affärsområde Handel inom Fastighets AB L E Lundberg. Hälsofreak kompletterar mixen i Gränden på ett bra sätt och kommer stimulera vår målgrupp att även välja Gränden för luncher.
– Vi har fört diskussioner gällande Gränden en längre tid och vi ser verkligen fram emot att hamna mitt i Linköpings shoppingstråk. Det kompletterar våra två befintliga restauranger på ett bra sätt säger Linda Bergqvist, ägare tillsammans med Johanna Lundberg på Hälsofreak.

Christian Claesson, Chef Affärsområde Handel, Fastighets AB L E Lundberg

Linda Bergqvist, Ägare Hälsofreak

Fastighets AB L E Lundberg är en av de stora privata fastighetsägarna i Sverige. Fastighetsbeståndet består till största delen av centralt belägna bostäder, kontors- och butikslokaler. Med strategiska positioner i flera av Sveriges expansiva kommuner står bolaget väl rustat för en fortsatt god utveckling.
Totalt förvaltar Fastighets AB L E Lundberg cirka 1,2 miljon kvadratmeter.