Nya laddstolpar för elbilar i Norrköping

I parkeringshuset Lyckan i Norrköping city finns numera fem laddstolpar för elbilar varav en unik Tesla-laddare. Inledningsvis bjuder Lundbergs på elen så länge man betalat vanlig parkeringsbiljett.

Lundbergs arbetar aktivt med att skapa en hållbar stadsmiljö där vi förenklar vardagen för våra hyresgäster och besökare i Norrköping city. I april sattes vår första solcellsanläggning i drift på Lindens tak. Laddstolpar är nästa steg i vår målsättning att minska miljöpåverkan.
- För att möjliggöra hållbara transporter till och från Norrköping city satsar vi nu på att sätta upp laddstolpar för elbilar. Elen kommer till 100 procent från vindkraftverk för att ytterligare minimera miljöpåverkan, säger Jimmy Ekström, miljö- och energiansvarig.
Lundbergs har märkt en ökad efterfrågan på laddstolpar både hos bostads- och kontorshyresgäster vilket innebär att fler laddstolpar kommer att installeras.

Jimmy Ekström
Miljö- och energiansvarig

Fastighets AB L E Lundberg är en av de stora privata fastighetsägarna i Sverige. Fastighetsbeståndet består till största delen av centralt belägna bostäder, kontors- och butikslokaler. Med strategiska positioner i flera av Sveriges expansiva kommuner står bolaget väl rustat för en fortsatt god utveckling. Totalt förvaltar Fastighets AB L E Lundberg cirka 1,2 miljon kvadratmeter.