ÖoB kommer till Linköping city

Fastighets AB L E Lundberg har tecknat hyresavtal med ÖoB. Avtalet innebär att ÖoB öppnar en citybutik i Gyllen, mitt i centrala Linköping i september i år.

I samband med ÖoBs etablering i Gyllen flyttar DEA Axelsson inom kvarteret.

-          Vi är glada att kunna presentera ett så starkt varumärke som ÖoB i Linköping, säger Angelica Strandberg, kommersiell uthyrare hos Fastighets AB L E Lundberg. Tillsammans med befintliga detaljhandelskoncept i Gyllen stärker detta Linköping City som handelsplats.

-          Ett centralt läge mitt i Linköpings hjärta passar oss perfekt, säger Josef Sommarkrans, etableringschef på Runsvengruppen AB som äger ÖoB. Vi ser en ökad efterfrågan på våra produkter även i centrala lägen, och det är givetvis roligt att kunna öppna vår hundrade butik i Sveriges femte största stad!

Avtalet är på 4 år och omfattar cirka 1 000 kvadratmeter.

Norrköping 2013-07-04

Angelica Strandberg, kommersiell uthyrare, Fastighets AB L E Lundberg, 0709 – 21 65 79
Josef Sommarkrans, etableringschef Runsvengruppen AB, 0703 - 04 92 24