Polarn O. Pyret öppnar en ny butik i Linköping

Fastighets AB L E Lundberg har tecknat ett hyresavtal med Polarn O. Pyret som innebär att kedjan öppnar en ny butik i galleria Gränden i Linköping. Butiken öppnar i slutet av oktober 2014.

- Vi är glada över att få möjlighet att öppna på ett så pass attraktivt läge som Gränden i Linköping. Vi väljer våra butikslägen med stor respekt för kundströmningar och Gränden med sitt breda utbud av aktörer är helt rätt läge för Polarn O. Pyret, säger Anders Wiberg, VD på Polarn O. Pyret.

Gränden är beläget i centrala Linköping och har tack vare sina 36 butiker ett brett utbud inom mode, hem, fritid, café och restaurang i tre plan.

- Det är mycket glädjande att Polarn O. Pyret valt oss som hyresvärd och väljer att etablera sig i Gränden. Vi ser hela tiden över gallerians butiksmix och genom Polarn O. Pyret förstärker vi nu gentemot den yngre målgruppen, säger Daniel Andersson, Chef för Fastighets AB L E Lundbergs verksamhet i Linköping.

Norrköping 2014-09-24

Daniel Andersson, Chef Linköping, Fastighets AB L E Lundberg, 0709 – 21 65 73