Skandia flyttar till Lundbergs nybygge i Linköping

Fastighets AB L E Lundberg har tecknat ett hyresavtal med Skandia som innebär att företaget flyttar sin kundserviceverksamhet för banken till kvarteret Bokbindaren i centrala Linköping. Uthyrningen omfattar cirka 1 500 kvm med en avtalstid på 3 år.

-          Vi driver Sveriges bästa kundservice här i Linköping och det är mycket glädjande att vi hittat en kontorslösning där vi kan utveckla vår verksamhet, säger Georgios Godamanis, kundservicechef på Skandia. Fastigheten har bästa läge i centrala Linköping och blir dessutom miljöklassad på en hög nivå, vilket passar oss utmärkt.

Lundbergs inledde 2012 bygget av en kontorsfastighet i kvarteret Bokbindaren i Linköping, samma kvarter som idag innehåller bland annat Näringslivets Hus. Fastigheten kommer innehålla cirka 7 000 kvm kontor samt garage. Sedan tidigare är det klart att Handelsbanken och KPMG flyttar till fastigheten.

Inflyttning sker under våren 2014.

-          Vi är mycket glada att Skandia väljer att flytta till Linköpings modernaste kontorsfastighet. Handelsbanken, KPMG och Skandia bildar ett spännande kluster i kvarteret Bokbindaren. Fastigheten är nu uthyrd till 90 procent.

Närheten till Näringslivets Hus stärker klustret ytterligare, säger Roger Ekström, vice VD i Fastighets AB L E Lundberg.

Norrköping 2013-04-12

Roger Ekström, vice VD Fastighets AB L E Lundberg, 0709 – 21 65 06