LUVIT AB och franska T3W ingår partnerskap

LUVIT AB och franska T3W ingår partnerskap Den svenska mjukvaruutvecklaren LUVIT AB och det franska konsult företaget T3W har tecknat ett samarbetsavtal. Avtalet innebär att T3W kommer att sälja LUVITs produkter samt agera ASP-partner och teknisk utvecklare. T3W är ett företag aktivt på den franska och internationella marknaden med 25 anställda i Frankrike. Avtalet rör både den tekniska delen av innovativa lösningar samt samarbete på nya internationella marknader. "Avtalet med T3W är ett viktigt steg mot vårt mål att etablera LUVIT i Frankrike och internationellt genom ett nätverk av partners. T3W visar ett starkt engagemang vad det gäller e-Learning och LUVITs produkter kommer att vara en nyckel faktor i jakten på att sprida de många fördelar som e- Learning för med sig", säger Ola Möllerström, VD LUVIT AB. "LUVITs produkter för e-Learning ger oss en fullständig plattform för alla funktioner avseende lärande och Human Resource utveckling. Vi är övertygade om att vi med detta produktkoncept kan tillhandahålla våra kunder den bästa applikationen och den bästa supporten för deras inlärnings- och utbildnigssyften", säger Jean-Louis Maillet, Chief Operating Director T3W. Om LUVIT AB LUVIT AB (publ) utvecklar programvaror för e-Learning inom medelstora och större företag och organisationer. Programvarorna finns tillgängliga på tio språk. Företagets strategi är att etablera partnersamarbeten med ledande lokala aktörer inom IT-konsulting, innehållsproduktion och utbildning för att kunna erbjuda kundanpassade helhetslösningar för e- Learning. Partnernätverket inkluderar bland andra Microsoft, WM-Data, Icon Medialab, Lernia, Atos, Parity, Logica, Doxa Consulting, WebLearning, Webgnosis, Celemi, M2S, Kabel New Media Southern Europe och Interwise. För vidare information, besök: www.luvit.com. Om T3W T3W främjar samarbeten inom affärsvärlden genom att eliminera hinder vad det gäller avstånd, plats och organisation. Detta genom att erbjuda lösningar för samtidig (live) och "icke-samtidig" kommunikation och distans utbildning. T3Ws lösning tillåter deltagare på annan plats att delta i live presentationer över Internet eller intranet tack vare användarvänliga gränssnitt som erbjuder ett brett utbud av funktioner (interaktiva presentationer, audio, video, tester och enkäter, delade applikationer, whiteboard...). Företaget skapade och utvecklade den första europeiska lösningen för webbkonferenser. T3W täcker hela den franska marknaden och har flera företrädare i Europa. Kontor finns i Paris, Montpellier och Brest och fokus ligger på stora nationella och multi- nationella företag med behov av framtidsinriktade e-Learning strategier. För vidare information, besök: www.t3w.com. För ytterligare information kontakta: Ola Möllerström, VD LUVIT AB, Tel: +46 (0)46 10 12 24 E-post: ola.mollerstrom@luvit.com Catherine Hårderup, Area Sales Manager, LUVIT AB, Phone: +46 (0)46 10 12 21 E-post: catherine.harderup@luvit.com Jean-Louis Maillet, Chief Operating Director, T3W, Tel: +33 1 56 53 54 46, E-post: jlm@trw.fr ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT00140/bit0002.pdf