M2 Asset Management AB (publ) emitterar obligationslån om 600 mkr

M2 Asset Management AB (publ) (” M2 ”) emitterar ett icke-säkerställt obligationslån om 600 mkr med en löptid om 3 år på den nordiska marknaden. Lånet emitteras per 6 juli 2017.

Obligationslånet kommer att löpa med en rörlig ränta om Stibor 3m + 450 räntepunkter och har slutligt förfall den 6 juli 2020. Obligationslånet har ett rambelopp om 1 000 mkr. M2 kommer att ansöka om notering av obligationslånet på Nasdaq Stockholm.

Emissionslikviden kommer huvudsakligen att användas till investeringar i dotterbolag, investeringar i fastigheter (inklusive fastighetsägande bolag) samt för allmänna verksamhetsändamål.

ABG Sundal Collier AB och Nordea Bank AB (publ) har varit finansiella rådgivare och Bookrunners i samband med obligationsemissionen, medan MAQS Advokatbyrå har varit juridisk rådgivare till M2.

M2 Asset Management AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-706 00 00

Taggar: