M2 Asset Management offentliggör prospekt

M2 Asset Management AB (publ) (”M2”) offentliggjorde den 6 juli 2017 emission av ett icke-säkerställt obligationslån om 600 mkr på den nordiska marknaden inom ett rambelopp om 1 000 mkr. Obligationslånet har en löptid om 3 år och en rörlig ränta om STIBOR 3M + 450 räntepunkter.

M2 avser att ansöka notering av obligationslånet på Företagsobligationslistan vid NASDAQ Stockholm så snart M2 har anslutits som emittent hos NASDAQ.

Med anledning av kommande ansökan om notering har M2 upprättat ett prospekt. Prospektet har godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt via Finansinspektionens (www.fi.se) och M2s (www.m2assetmanagement.se) hemsidor samt på begäran i pappersformat på M2s huvudkontor.

Informationen är sådan som M2 skall offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 september 2017 kl. 18.00.

Bredgränd 4, 111 30 Stockholm.