Multimedia Software Scandinavia, M2S, får sin hittills största order

PRESSMEDDELANDE Stockholm den 8 april 1998 Multimedia Software Scandinavia, M2S, får sin hittills största order Multimedia Software Scandinavia, M2S, skall leverera Wit-program, som är interaktiva databaserade utbildningar, till det PC-paket som Volvo erbjuder sina anställda. Ordern är M2S hittills största. Volvo erbjuder alla sina anställda i Sverige att hyra en hemdator. Av Volvos 43.000 anställda i Sverige uppskattas 20.000-25.000 anta erbjudandet. Skälet till erbjudandet är att Volvo vill ge sin personal möjlighet att förbättra sina PC-kunskaper. "Att Volvo väljer Wit visar att interaktiv databaserad utbildning är en bra lösning för företag som vill låta sina anställda självständigt förbättra sina datakunskaper på ett effektivt sätt. För ett stort företag som Volvo är det naturligtvis en fördel att utbildningen skräddarsys efter varje individs behov och förkunskaper", säger Harald Nilsonne, VD på M2S. Utbildningen skall leda fram till ett PC-körkort. Körkortet omfattar fyra av de sju delar som ingår i det europeiska PC-körkortet ECDL (European Computer Drivers License). M2S levererar Wit för hela ECDL 97. M2S utbildningssystem Wit använder interaktiv multimediateknik med rörliga bilder och ljud vilket gör Wit mer effektiv än traditionella utbildningar. Wit-utbildningen utgår från individens förkunskaper och anpassas för varje person. M2S har slutit avtal med IBM som tillsammans med IMS och Scribona levererar PC-lösningen till Volvo. Förutom Wit-utbildning innehåller paketet PC, färgskrivare, ett heltäckande programpaket och Internetpaket och telefonstöd. För ytterligare information kontakta: Lasse Hansson, 08-459 91 00 försäljningschef M2S Katarina Karlsson, 08-459 91 00 marknadschef M2S M2S affärsidé är att öka värdet på företags IT-investeringar genom att utveckla, producera och sälja interaktiva databaserade utbildningsprogram. Programmen marknadsförs under varumärket Wit. M2S har cirka 70 procent av den svenska marknaden för interaktiv databaserad utbildning. Wit-programmen produceras och säljs på sju språk och har hittills över 200.000 användare.