SEB tecknar tilläggsavtal med M2S

SEB tecknar tilläggsavtal med M2S Förra veckan tecknade SEB ett 3-årigt koncernlicensavtal med det svensk IT fö- retaget M2S värt 6 miljoner kronor. Nu har det första tilläggsavtalet skrivits som avser produktion av SEB-anpassade utbildningar med Wit-metoden. Tilläggs- avtalet är värt minst 770 000:-. I det avtal som SEB och M2S tecknade förra veckan ingår dels tillgång till Wit-utbildning för samtliga Office-titlar, dels tillgång till M2S produk- tionsverktyg för Wit. Med Wit Tools kan SEB själva producera företagsanpassade interaktiva utbildningar. Varje ny titel som SEB producerar regleras i ett tilläggsavtal till koncernlicensavtalet Nu har det första tilläggsavtalet tecknats som innebär att SEB använder Wit Tool för att producera en företagsanpassad titel kallad REKO -spar, -betala, låna. REKO är grundläggande utbildning om SEB´s basutbud av produkter och tjänster inom området spara, betala och låna. Den primära målgruppen är nyanställda inom kontorsrörelsen och utbildningen kan även användas för repetition. Orsa- ken till att vi väljer interaktiv utbildning är att vi snabbt ger möjlighet för nyanställda att gå utbildning, de behöver inte vänta på att någon utbild- ning ska bli av i framtiden. Dessutom når vi många elever samtidigt säger Ste- fan Eklund, utbildningsansvarig på SEB. I ett senare skede kommer SEB också att producera produktutbildningar, interaktiv information och i en förlängning kanske vi kan utbilda kunderna in- teraktivt via vår hemsida, säger Stefan Eklund, utbildningsansvarig på SEB. M2S affärsidé är att öka värdet på företags IT-investeringar genom att utveck- la, producera och sälja interaktiva databaserade utbildningsprogram. Program- men marknadsförs under varumärket Wit och produceras och tillhandahålls idag på sju språk. M2S har idag 140 anställda med verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Spanien, Storbritannien och Tyskland. www.m2s.com För mer information kontakta gärna: Lasse Hansson Stefan Eklund Försäljningschef Utbildningsansvarig M2S Sverige SEB 08-506 424 00 040-667 65 89 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/02/19991102BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/02/19991102BIT00130/bit0002.pdf