MACKMYRA BYTER CFO VID ÅRSSKIFTET

Ulf Söderlund avgår på egen begäran från CFO-tjänsten på Mackmyra Svensk Whisky AB vid årsskiftet 2016/2017. Till ny CFO för Mackmyra har Björn Biberg utsetts.

Ulf Söderlund avgår på egen begäran från CFO-tjänsten på Mackmyra Svensk Whisky AB vid årsskiftet 2016/2017. Ulf har innehaft tjänsten sedan 2011 från och med Mackmyras introduktion på Nasdaq First North. Ulf kommer i början av 2017 att tillträda som ekonomichef vid Bogfelts Holding AB.

”Ulf har gjort ett mycket bra jobb för Mackmyra, och jag vill tacka för hans goda insatser och önskar honom lycka till i sin nya tjänst”, säger Magnus Dandanell, VD på Mackmyra Svensk Whisky AB.

Till ny CFO för Mackmyra har Björn Biberg utsetts. Björn tillträder tjänsten i början av 2017 och kommer närmast från TDC Sverige AB där han verkat som Senior Business Controller fokuserad på verksamhetsutveckling i gränslandet mellan finans och försäljning. Dessförinnan har Björn bland annat arbetet som CFO för Frontit AB (konsultbolag inom IT, projekt- och förändringsledning), samt som CFO & HR-Chef för bokförlaget Forma Books AB inom Forma Publishing group (tidigare ICA förlaget AB).

"Vi önskar Björn varmt välkommen till Mackmyra", säger Magnus Dandanell, VD på Mackmyra Svensk Whisky AB.

Magnus Dandanell, VD, 026-541 880, magnus.dandanell@mackmyra.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Mackmyra Svensk Whisky AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 augusti 2016 kl. 08:30 CEST.

Vi har följt våra drömmar och skapat den svenska maltwhiskyn. Vi tillverkar den på vårt eget sätt, av lokala råvaror och helt utan tillsatser. Resultatet har satt Sverige på den internationella whiskykartan. Vi erbjuder annorlunda whiskyupplevelser för livsnjutare och nytänkare. Välkommen till Mackmyra Svensk Whisky. Mackmyras aktie handlas på Nasdaq First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB.