Mackmyra vinner offertförfrågan från Systembolaget

Till hösten kommer den första svenska rökiga whiskyn från Mackmyra att lanseras på Systembolaget. Systembolaget har efterfrågat en smakrik svensk whisky och Mackmyra har vunnit upphandlingen.

Mackmyra har de senaste åren tillverkat större volymer svensk rökmalt i Mackmyra Whiskyby. Därmed har man kunnat bygga upp sina mognadslager med röksprit så pass att man nu kan lansera en rökig buteljering för Systembolagets hyllor.

Systembolaget gick i år ut med en offertförfrågan på en smakrik svensk whisky och det rökiga förslag som Mackmyra sände in vann. Det här är en stor framgång och redan i år lanserar Mackmyra därför en rökig produkt. Den är efterfrågad av svenska whiskyälskare och kompletterar Mackmyras Den Första Utgåvan i det viktiga och lönsamma superpremiumsegmentet där de flesta konkurrerande märken i dag är rökiga.

Smakbild, utseende, namn och pris på den nya whiskyn kommer att presenteras under sommaren.

För mer information kontakta:
Lars Lindberger, pressansvarig, 070-364 40 54,
lars.lindberger@mackmyra.se

Mackmyras aktie handlas på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

Mackmyra Svensk Whisky AB
Wallingatan 2