SAS VÄLJER SVENSKA MACKMYRA SOM WHISKYLEVERANTÖR

Mackmyra Svensk Whisky har inlett ett samarbete med SAS. Från den 26 mars finns Mackmyras prisbelönta single malt whisky Svensk Ek på SAS flygningar.

Mackmyra Whisky kommer att serveras i Business Class och PLUS samt finnas till försäljning i Go, på interkontinentala och Europa flygningar.

Flaskorna är på 50 ml samt 500 ml och innehåller Mackmyra Svensk Ek, där tio procent lagrats på svenska ekfat. Whiskyn har en kryddig karaktär med inslag av sandelträ, torkad ingefära, svartpeppar, rostade ekfat och örter. Kryddigheten kompletteras av en fruktig bas med vanilj- och kolatoner, likt karamelliserat socker från ekfat som tidigare lagrat bourbon.

Vi är självklart väldigt stolta över att SAS väljer Mackmyra. Nu kan whiskyälskare över hela världen njuta av vår whisky och förhoppningsvis kommer fler resenärer upptäcka oss på någon av sina resor. Vi har alltid arbetat med personlig whisky och därför är det extra kul att vi även fick möjlighet att anpassa designen till SAS varumärke, säger Susanne Tedsjö, försäljnings- och marknadschef Mackmyra Svensk Whisky.

Mackmyra Whisky finns på alla SAS flygningar från den 26 mars 2017.

För mer information, vänligen kontakta:
Heléne Airijoki, presskontakt SpoilConcept
E-post: helene.airijoki@spoilconcept.se
Telefon: 073 - 385 03 19

Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Välkommen till Mackmyra Whisky. Mackmyras aktie handlas på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.