Magic House Försäljnings AB (publ.)

Magic House Försäljnings AB (publ.) Magic House Försäljnings AB (publ), d.v.s. dryckesrörelsen i Zip Structure AB (Magic House AB) och Ancrona har beslutat att samarbeta på den Svenska marknaden med drycker under varumärket Magic. Ancrona är ett väletablerat säljbolag som bildats genom en fusion mellan två ledande sälbolag, PM sälj och Johannsen & Svensson. De har med framgång lanserat produkter som t.ex. Pringles, Battery och säljer idag Pilsner Urquell, Cranberry Ocean Spray och Frebaco müsli. PM sälj var också det bolag som i samarbete med Magic House introducerade Magic på den Svenska marknaden. Lanseringen var framgångsrik och Magic blev snabbt marknadsledare. Bolagen kommer att ha ett mycket nära samarbete. Ancrona kommer att ansvara för försäljning och distribution till handeln. Marknadsbearbetningen görs gemensamt av bolagen. Jonas Jaenecke VD på Magic House: -" Ancrona har gjort ett bra jobb med introduktionen av Battery, när de nu satsar på Magic så är det ett bra betyg för våra produkter. De har en bra säljorganisation och distribution på de kanaler som är viktiga för Magic. Vi ser fram emot att få jobba ihop med dem". Lars-Eric Svensson VD Ancrona: - " Vi kan den här marknaden och har gjort Battery till det näst största märket på två år. Magic dryckerna har ett eget koncept som bygger på att produkterna är "All Natural", dessutom har produkterna en bra och egen smak, som vinner de flesta smaktester. Magic passar bra in i vårt sortiment av högkvalitativa produkter. Genom vår fusion har vi nu fått väsentligt större resurser. Vi ser därför fram emot att få börja arbeta med produkterna och är övertygade om att vi kommer öka marknadsandelarna för Magic framöver". Samarbetet påbörjas i februari med kontakter mot handeln, under mars påbörjas distributionen. För vidare information. VD Jonas Jaenecke Magic House Försäljnings AB (publ.) Tel. 08-40 60 800 VD Lars-Eric Svensson Ancrona AB Tel. 08-566 248 07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/07/20010207BIT00430/bit0002.pdf