Magic House och Pripps avslutar samarbete

Magic House och Pripps avslutar samarbete Pripps-Ringnes och Magic House Försäljnings AB (publ.) dvs dryckesrörelsen, har tillsammans beslutat att samarbetet kring Energidrycken Magic Recovery skall avslutas under våren. Anledningen till det avslutade samarbetet är att Pripps inte tror sig kunna fokusera tillräckligt på Magic med de nya "inhousebrands" som kommer att tillföras genom fusionen med Carlsberg. Magic kommer att fortsätta distribution, försäljning och marknadsföring av Magic Recovery på de marknader som berörs. För vidare information. Marknadsdirektör. Thomas Silbersky AB Pripps Bryggerier Tel. 08-7575258 VD. Jonas Jaenecke Magic House Försäljnings AB Tel. 08-4060800 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/06/20010206BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/06/20010206BIT00710/bit0002.pdf