Kommuniké från Magnolia Bostad AB:s årsstämma den 4 maj 2016

Magnolia Bostad AB höll under onsdagen den 4 maj 2016 sin årsstämma varvid följande huvudsakliga beslut fattades.

För mer detaljerad information om innehållet i besluten hänvisas till den fullständiga kallelsen till årsstämman och de fullständiga förslagen. Kallelse till årsstämman samt fullständiga förslag finns tillgängliga på bolagets hemsida, www.magnoliabostad.se.

Fastställande av balans- och resultaträkningar

Stämman beslutade att fastställa resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen för räkenskapsåret 2015.

Utdelning

Stämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, om vinstutdelning om 1 krona per aktie med avstämningsdag måndagen den 9 maj 2016. Utdelning beräknas utbetalas av Euroclear Sweden AB torsdagen den 12 maj 2016.

Ansvarsfrihet

Stämman beviljade styrelseledamöterna och den verkställande direktören ansvarsfrihet gentemot bolaget för räkenskapsåret 2015.

Styrelse och revisorer

Stämman omvalde Fredrik Holmström, Andreas Rutili, Risto Silander och Fredrik Tibell, samt nyvalde Jan Roxendal, till styrelseledamöter. Stämman omvalde Fredrik Holmström till styrelsens ordförande.

Stämman omvalde det registrerade revisionsbolaget Ernst & Young AB som bolagets revisor.

Stämman beslutade att arvode ska utgå om totalt 1 450 000 kronor, för tiden till slutet av nästa årsstämma, med 450 000 kronor till styrelsens ordförande och med 250 000 kronor till övriga stämmovalda ledamöter.

Stämman beslutade att arvode till revisor ska utgå enligt godkänd räkning.

Fredrik Lidjan, verkställande direktör
070-223 43 47,

Magnolia Bostad utvecklar effektiva, attraktiva och funktionella nya boenden, såväl hyresrätter som bostadsrätter och hotell, i attraktiva lägen i Sveriges tillväxtorter. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Magnolia Bostads aktie (MAG) är noterad på Nasdaq First North. Erik Penser Bank agerar Certified Adviser åt Bolaget. Mer information på www.magnoliabostad.se