Magnolia Bostad AB (publ) offentliggör prospekt och ansöker om notering av obligationslån på Nasdaq Stockholm

Magnolia Bostad AB (publ) emitterade den 13 oktober 2016 ett seniort icke-säkerställt obligationslån om 400 000 000 SEK inom ett totalt rambelopp om 1 000 000 000 SEK på den svenska obligationsmarknaden.

Magnolia Bostad noterade obligationslånet på Nasdaq First North Bond Market med första dag för handel den 9 november 2016.

Magnolia Bostad kommer att ansöka om att ersätta noteringen av obligationslånet på Nasdaq First North Bond Market med en notering av obligationslånet på Företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm. Obligationerna kommer att tas upp till handel på Företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm så snart som möjligt.

Med anledning av detta har Magnolia Bostad upprättat ett prospekt. Prospektet har godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt via Finansinspektionens (www.fi.se) och Magnolia Bostads (www.magnoliabostad.se) webbplatser.

Fredrik Lidjan, verkställande direktör
070-223 43 47, fredrik.lidjan@magnoliabostad.se

Fredrik Westin, CFO
070-943 73 31, fredrik.westin@magnoliabostad.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Magnolia Bostad är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 juli  2017 kl. 11.50.