Magnolia Bostad avyttrar fastighet i Örnsberg, Stockholm

Magnolia Bostad har ingått avtal om försäljning av fastigheten Instrumentet 2 i Örnsberg, Stockholm, med en total uthyrningsbar area om cirka 6 000 kvm.

Fastigheten är fullt uthyrd till Stockholm Stad och i början av 2018 förlängdes hyresavtalet med 6,5 år till 2024. I lokalerna bedriver Stockholm Stad skolverksamhet.

Fastigheten säljs i en bolagsaffär till ett underliggande fastighetsvärde om cirka 166 mkr före avdrag för latent skatt. Köpare är Genova Property Group och tillträde är planerat till slutet av första kvartalet 2018.

Fastigheten förvärvades 2013 och hyrdes ut tillfälligt medan en planändring utvärderats. I och med Stockholms Stads önskan om att förlänga avtalet togs ett naturligt beslut att avyttra fastigheten, säger Fredrik Lidjan, vd på Magnolia Bostad.

Stefan Berg, Chef Affärsutveckling
073-708 82 19,
stefan.berg@magoliabostad.se

Mikaela Senator, IR-ansvarig