Magnolia Bostad rekryterar Clas Hjorth

Magnolia Bostad anställer Clas Hjorth som ansvarig för hotellutveckling. Hans första projekt blir att leda arbetet med utvecklingen av ett nytt hotell i Frihamnen, Göteborg.

Clas Hjorth har lång erfarenhet inom fastighetsbranschen och kommer närmast från DTZ och en befattning som Head of Corporate Finance. Innan dess innehade han posten som VD för Home Properties och dessförinnan var han CFO inom Hufvudstaden och Diligentia.

Hösten 2014 utsåg Göteborgs kommun Magnolia Bostad till en av vinnarna i markanvisningstävlingen om förvandlingen av Frihamnen. Magnolia Bostad kommer här att utveckla cirka 150 hyresrätter och ett hotell med cirka 300 gästrum, konferensavdelning och restaurang. Clas Hjorth kommer att leda arbetet med utvecklingen av hotellfastigheten.

Jag hälsar Clas hjärtligt välkommen till vårt team. Han kommer med sin gedigna bakgrund, sitt omfattande nätverk i fastighetsbranschen och sina djupa kunskaper om hotellutveckling att utgöra en ovärderlig förstärkning av Magnolia Bostads organisation. Det känns mycket bra att kunna placera honom i förarsätet när det gäller utvecklingen av hotellet i Frihamnen, säger Fredrik Lidjan, verkställande direktör för Magnolia Bostad.

Fredrik Lidjan

Magnolia Bostad bildades 2009 med visionen att skapa moderna hem och bostadsmiljöer genom smarta funktioner och tilltalande arkitektur. Bolaget utvecklar nya bostäder, såväl hyresrätter som bostadsrätter, i attraktiva lägen främst i Sveriges storstadsområden och regionstäder. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Projektportföljen omfattar över 5 700 bostäder. Magnolia Bostad är noterat på Nasdaq First North. Pareto Securities agerar Certified Adviser åt Bolaget.

Mer information om Magnolia Bostad finns på www.magnoliabostad.se