Magnolia Bostad slutför affär med JM

Magnolia Bostad slutför affär avseende fastigheten Uppsala Kungsängen 44:1, tidigare del av Uppsala Kungsängen 25:1. Avtal om försäljning tecknades med JM i december 2012 av tidigare ägare. Efter genomfört detaljplanearbete och lagakraftvunnen avstyckning tillträder nu JM det fastighetsägande bolaget.

Fastigheten är belägen i anslutning till Magnolia Bostads projekt Senapsfabriken etapp 1-3 omfattande utveckling av 1 800 bostäder. Stadsdelen Kungsängen ligger i Uppsalas södra del och är ett område som genomgår en förvandling från industriområde till attraktivt bostadsområde centralt i Uppsala.

Affären får ingen betydande resultateffekt för Magnolia Bostad.

– Försäljningen av marken till JM genomfördes innan Magnolia Bostad förvärvade stamfastigheten och köpeskillingen fastställdes i en överenskommelse mellan de tidigare ägarna och JM. Vår roll har varit att slutföra affären som initierades av de förra ägarna, säger Erik Rune, vice verkställande direktör,
Magnolia Bostad.

Erik Rune, vVD

073-399 40 30, erik.rune@magnoliabostad.se