Magnolia Bostad tecknar avtal om förvärv av fastighet i Nynäshamn

Magnolia Bostad tecknar avtal om förvärv av fastigheten Telegrafen 16 i Nynäshamns kommun. Fastigheten omfattar cirka 19 000 kvm mark och Magnolia Bostad planerar här att utveckla cirka 450 bostäder.

Förvärvet sker som en bolagsaffär och säljaren är en privat fastighetsägare. Tillträde sker under hösten 2017. Magnolia Bostad har för avsikt att uppföra byggnaden i enlighet med gällande detaljplan och produktionsstart beräknas ske under 2017. Consto AB är entreprenör.

Byggnaden kommer att utgöra ett landmärke vid infarten till Nynäshamn med en unik arkitektur, varav del av byggnaden kommer uppgå till 19 våningar. Projektet omfattar både utveckling av bostadsrätter och hyresrätter.

Fastigheten är centralt belägen vid infarten till Nynäshamn med direkt närhet till havet. Nynäshamns läge med omgivningar erbjuder möjlighet att kombinera stadsliv med friluftsliv och har även goda kommunikationer med bil och pendeltåg till Stockholm C.

Erik Rune, vVD/Chef Affärsutveckling
073-399 40 30,
erik.rune@magnoliabostad.se

Mikaela Senator, IR-ansvarig